Horror w Arkham
W mieście Arkham w stanie Massachusetts panuje przerażenie.
Tajemnicze i niesamowite wydarzenia zaczynają pojawiać się coraz częściej - wydaje się, że wszystkie one prowadzą do jakiegoś potwornego zakończenia.
Jedynie grupa śmiałków może pokonać sługi Mrocznych Bogów i ocalić miasto (a może i cały świat) od zagłady.
Horror w Arkham to bestsellerowa planszowa gra kooperacyjna, oparta na prozie H.P. Lovecrafta. Osią fabuły jest walka Badaczy (często będącymi nimi przez zupełny przypadek) ze sługami Przedwiecznych - starożytnych ni to bóstw, ni to potworów - którzy chcą sprowadzić tych ostatnich na świat. Pokrzyżowanie szyków kultystom będzie wiązało się z wystawieniem na ciężką próbę poczytalności postaci, bowiem Arkham to dom nie tylko ludzi, ale także bestii nie z tego świata, mogących śmiało konkurować z najgorszymi sennymi koszmarami.
Tylko współpracując gracze mogą zamknąć wszystkie Bramy przed tym, zanim z którejś z nich wypełźnie byt, którego nie da się powstrzymać żadnymi ziemskimi metodami.
Zawartość pudełka:
- instrukcja
- plansza do gry
- 16 kart bohaterów - badaczy
- 16 pionków z podstawkami
- 5 kostek sześciościennych
- 196 żetonów
- 189 kart badaczy
- 8 kart starożytnych potworów
- 20 żetonów zagłady
- 180 kart starożytnych
- 60 znaczników potworów
- 16 znaczników bramy
- 14 innych znaczników
Wideoprezentacja gry:
Cechy produktu:
Liczba graczy: | 1-8 |
Wiek graczy: | 12+ |
Czas rozgrywki: | 120-180 min. |
Instrukcja: | polska |
Wydanie: | polskie |
Galeria zdjęć
Inne produkty z serii Horror w Arkham
Najczęściej kupowany z...
Opinie klientów
W środku znajdziemy wręcz przytłaczającą ilość żetonów i kart. (Radzę zaopatrzyć się w woreczki strunowe, bo bez nich utrzymywanie w pudełku tego wszystkiego w jakimkolwiek ładzie jest po prostu niemożliwe) Gra jest dość skomplikowana i trzeba spędzić przed instrukcją sporo czasu aby zaznajomić się ze wszystkimi niuansami tej gry. Po rozegraniu 2-3 partii z instrukcją przy boku gra nie powinna sprawiać trudności od technicznej strony. Horror w Arkham jest grą kooperatywną. To znaczy że w przeciwieństwie do większości gier planszowych w tej nie rywalizujemy pomiędzy innymi graczami, tylko współpracujemy razem aby wspólnymi siłami nie dopuścić do przebudzenia się przedwiecznego, a jeżeli takowy się przebudzi to możemy próbować go pokonać, jednakże to wcale nie jest takie proste!
Gra w pewnych aspektach jest podobna do gry \"Talisman: Magia i miecz\". Każdy z graczy wciela się w losowo wybranego Badacza który posiada indywidualne statystyki i umiejętności. W trakcie trwania rozgrywki zdobywamy najróżniejszej maści ekwipunek i sprzymierzeńców którzy wesprą nas w naszych zmaganiach.
Gra posiada niesamowity mroczny klimat! :) Co jest ogromnym plusem tej gry!
Polecam tą pozycję z całego serca! Jest warta swojej ceny...
To co dostajemy w pudełku to dość obszerna plansza (potrzebny duży stół!), karty i żetony postaci, mnóstwo kart ekwipunku i kilku towarzyszy oraz karty zdarzeń, bram i żetony pomocnicze. Oczywiście nie brakuje też całej menażerii potworów (również w formie kartoników). To w sumie jedyny mój zarzut do gry. Zdecydowanie lepszy, rozwiązaniem (i bardziej efektownym) od żetonów są figurki, które, choćby w grze z serii, mamy w Arkham: Posiadłość Szaleństwa. Po dłuższym graniu przesiadłem się na postaci z „Posiadłości” gdyż kartoniki z „Horroru” po prostu zaczęły się rozpadać. Zaznaczam jednak, że dotyczy to głównie postaci badaczy, których to kartoniki wpychamy w specjalne podstawki – po kilku grach niestety widać było znaczne „zniszczenia”.
Całe wykonanie gry – począwszy od jakości papieru, doborze formatu kart, rysunkach i aranżacji tła – jest po prostu mistrzowskie. Wszystko prezentuje się naprawdę zachwycająco i współgra ze sobą nadając rozgrywce niepowtarzalnego klimatu.
Gra wymaga niewątpliwie od graczy ścisłej kooperacji. Każda runda to właściwie planowanie kilku ruchów naprzód. Wygrana możliwa jest w większości przypadków tylko wtedy gdy gracze wspólnie ocenią silne i słabe strony swoich postaci i postarają się jak najefektywniej wykorzystać synergię umiejętności całej grupy. Nierzadko przychodzi poświęcać coś swojego dla wspólnego dobra, co zwykle bywa ciężkie dla początkujących w „Horrorze” graczy. To stanowi też o sile samej gry – wymóg kooperacji staje się w pewnym momencie nie tyle koniecznością co kwintesencją rozgrywki. Dopiero w miarę postępów grze, czy rozgrywaniu coraz to nowych partii zaczyna się dostrzegać ogrom możliwości.
Głównym gry jest niedopuszczenie do panowania „Przedwiecznego” – czy to przez zapobieżenie jego przybycia do naszego świata czy też zabiciu go. Prowadzi do tego wiele dróg. Część z nich zależy od wyboru samego „Przedwiecznego” – a i tu wybór jest całkiem spory.
Czas rozgrywki w Arkham Horror to, z mojego doświadczenia, około 3 godzin :) Przy czym nie jest to czas który się dłuży. Najdłuższa rozgrywka w której przyszło mi brać udział trwała 8 godzin i była walką na śmierć i życie aż 6 badaczy. Ogólnie zauważyłem, że czas gry rósł proporcjonalnie do liczby graczy w przypadku moich rozgrywek.
Podsumowując w punktach zalety i wady gry:
+ przepiękne wykonanie
+ bogactwo elementów
+ dopracowana mechanika stymulująca kooperację
+ niesamowity klimat
+ duża losowość oraz ogrom możliwości wyboru dróg
- kartonikowe figurki
- długość rozgrywki (czasami)
- złożoność mechaniki ciężkiej do ogarnięcia dla początkujących
Dodaj swoją opinię
Aby dodawać opinie musisz mieć konto w naszym sklepie.Nie masz konta? Zarejestruj się.