X-Wing: gra figurkowa
Wciel się w admirała Rebelii lub Imperium i pokieruj do zwycięstwa eskadry pojazdów znanych z kultowych Gwiezdnych Wojen. Za sterami myśliwców zasiądą piloci, których wybierzesz. Nie wybierzesz niestety taktyki przeciwnika, ale w przeciwnym wypadku przecież nie byłoby tak ciekawie, prawda?
X-Wing: gra figurkowa to takyczna... gra figurkowa, która przeniesie Cię w bardzo dawne czasy w odległej galaktyce. Sam rozegrasz najważniejsze bitwy pomiędzy Rebelią a Imperium, decydując o losie nie tylko tych tworów, ale także znanych postaci, takich jak Luke Skywalker czy Wedge Antilles. We wczuciu się w klimat pomogą doskonale wykonane elementy oraz pięknie zilustrowane karty. Jeśli natomiast znudzą Ci się podstawowe scenariusze, możesz dokupić jedno z wielu rozszerzeń, które znacznie poszerzają możliwości zabawy.
Zawartość pudełka:
- 2 pomalowane myśliwce TIE
- 1 pomalowany plastikowy X-Wing
- 3 plastikowe podstawki
- 6 plastikowych kolumn
- 8 żetonów statków
- 3 wskaźniki manewrów
- 4 żetony uników
- 3 żetony skupienia
- 12 żetonów namierzonego celu
- 11 wzorników manewrów
- 8 żetonów odliczania
- 1 żeton promu
- 4 żetony satelitów
- 6 żetonów asteroid
- 2 żetony osłon
- 3 żetony stresu
- 3 żetony uszkodzeń krytycznych
- 27 żetonów identyfikacyjnych
- 13 kart statków
- 33 kart uszkodzeń
- 5 kart rozwinięć
- 1 linijka zasięgu
- 3 czerwone kości ataku
- 3 zielone kości obrony
- 1 instrukcja
- 1 broszura "Szybki start"
Wideorecenzja gry:
Cechy produktu:
Liczba graczy: | 2 |
Wiek graczy: | 14+ |
Czas rozgrywki: | ok. 30 min. |
Instrukcja: | polska |
Wydanie: | polskie |
Inne produkty z serii X-Wing: gra figurkowa
Najczęściej kupowany z...
Opinie klientów





Zestaw podstawowy to, oczywiście, konieczność, aby móc zagrać w tę grę, ale jeśli chcecie być usatysfakcjonowani, radzę zaopatrzyć się w dodatkowe myśliwce. W podstawce mamy tylko 3, co pozwala tylko na najprostsze starcia, więc warto chociażby umówić się ze znajomymi, aby skompletować wspólną flotę do pojedynków.
Sama gra jest naprawdę niezła, gwarantuje sporo zabawy i wygląda na to, że szybko się nie nudzi - możliwość zmiany składu eskadry, rozmaite karty ulepszeń czy trzy scenariusze z instrukcji (cóż, liczę jednak, że z czasem w formie internetowej bądź papierowej pojawi się ich więcej; jeśli nie, możemy jeszcze liczyć na własną pomysłowość) pozwalają na sporo urozmaiceń (cały czas zakładając, że inwestujemy także w dodatki). Walki są emocjonujące - możemy się jedynie domyślać, co zaraz zrobi przeciwnik, co wpływa na dość duży realizm, o ile można o nim mówić w przypadku fikcyjnego wszechświata. No i satysfakcja z dokopania rebelianckim terrorystom (lub imperialnym tyranom, jak wolicie) jest spora.
Modele są wykonane dość dokładnie (szczególnie jak na taką skalę). Fanów z pewnością ucieszy zastosowanie elementów nieodłącznych dla walk w świecie SW, takich jak astromechy, osłony, torpedy protonowe czy choćby manewry Koiograna (Trylogia Thrawna się kłania :P). Ode mnie FFG dostaje za ten produkt nerdowski znak jakości.





Gra pozwala wcielić się w rolę pilota. System walki jest moim zdaniem świetny. Twoje powodzenie oparte jest przede wszystkim na antycypowaniu ruchów wroga. Jeżeli znasz swojego przeciwnika oraz możliwości jego statku i nie boisz się ryzyka to masz szansę zostać asem. Dobieranie manewru jest najciekawszą fazą rozgrywki.
Podstawka oferuje ograniczoną kombinacje rozgrywki z powodu ilości samolotów. Jest to przemyślana strategia FFG - chcą zarobić. Dokupienie kilku modeli uatrakcyjni grę o całe 100%.
Gorąco polecam wszystkim!
Dodaj swoją opinię
Aby dodawać opinie musisz mieć konto w naszym sklepie.Nie masz konta? Zarejestruj się.