Sklep korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Warhammer FRP: Księga Spaczenia

Warhammer FRP: Księga Spaczenia
Powiększ
Cena: 124.90 zł
Cena: 112.90 zł
Dostępność: 24 godz.

Dodaj do listy życzeń

Stary Świat umiera. Toczy go wstrętna choroba, rozprzestrzeniająca się poprzez wiatr i wodę, zatruwająca nawet samą ziemię. Zarażone nią rośliny natychmiast rozkładają się, gniją lub więdną. U ludzi i zwierząt jej objawy manifestują się okropnymi mutacjami i deformacjami, które prowadzą zarażonych na krawędź szaleństwa, a następnie daleko poza nią. Chorobą tą jest Chaos – złowrogi cień, który od dawna rzucają na Stary Świat północne pustkowia. To zagrożenie, które spędza sen z powiek zarówno ludziom, jak i elfom oraz krasnoludom.

W Księdze Spaczenia, dodatku do gry fabularnej Warhammer Fantasy, Niszczycielskie Potęgi wreszcie zostają odsłonięte. Niniejsza książka ujawnia wszystkie sekrety Chaosu, opisując je nadzwyczaj starannie i z wielkim pietyzmem – począwszy od szczegółów dotyczących niezliczonych rodzajów mutacji, jakim ulec mogą istoty rozumne, poprzez różne istoty Chaosu, włącznie ze zwierzoludźmi zamieszkującymi mroczne ostępy Lasu Cieni oraz Drakwaldu, aż po straszliwe demony, zrodzone z pradawnych ludzkich koszmarów. Księga Spaczenia odpowie na wszystkie Twoje pytania dotyczące Chaosu – oraz na wiele takich, których nie miałeś odwagi zadać.

Wewnątrz tej przeklętej księgi znajdziesz:

 

  • Ponad 150 nowych mutacji, dzięki którym stworzysz unikalnych i potwornych mutantów służących mrocznym bogom.
  • Szczegółowe informacje dotyczące mrocznych kultów Starego Świata, między innymi o zdeprawowanych Sybarytach oraz kulcie Cuchnącej Paszczęki.
  • Zasady tworzenia nowych kultów, jak również informacje niezbędne do przygotowania przywódców kultów, akolitów oraz czarnoksiężników.
  • Lista artefaktów Chaosu, takich jak Posępna Wieczerza i Katalog Ciał.
  • Wyczerpujące informacje dotyczące tworzenia zwierzoludzi, w znaczny sposób rozszerzające zasady opisane w Bestiariuszu Starego Świata.
  • Kilkanaście nowych potworów zrodzonych z dotyku Chaosu, w tym amfisbena, bazyliszek oraz straszny dżabersmok.
  • Opis Norski, wraz z zasadami tworzenia norsmeńskich Bohaterów Graczy oraz prowadzenia kampanii na terenie tej krainy.
  • Szczegółowy opis barbarzyńskich plemion wyznających Bogów Chaosu, takich jak Kurganie, a także krasnoludy Chaosu!
  • Obszerne zasady umożliwiające odgrywanie roli kultystów Chaosu, a w tym: nowe profesje, piętno Chaosu oraz błogosławieństwa Niszczycielskich Potęg.
  • Ponad 100 naznaczonych przez Chaos broni oraz wiele innych przeklętych przedmiotów, które można wykorzystać, walcząc w imię Mrocznych Bóstw.
  • Rozszerzone Tradycje Chaosu dla Czarnych Magistrów oddających cześć Nurglowi, Slaaneshowi lub Tzeentchowi, zawierające całkowicie nowe czary takie jak idylla albo marionetka.
  • Rozszerzone tabele efektów ubocznych dla guślarzy i wiedźm praktykujących magię czarnoksięską.
  • Pełne charakterystyki dobrze znanych demonów, zawierające opis wszelkich manifestacji Chaosu, począwszy od żałosnych, lecz obrzydliwych nurglingów, a skończywszy na straszliwym Strażniku Tajemnic.
  • Nowe zarazy i choroby umysłu.



Dodatkowo w Księdze Spaczenia znajdziesz obszerne informacje dotyczące Pustkowi Chaosu oraz położonych tam dziwnych miejsc.

Weź do ręki drzewce sztandaru, zatrać się w mocy Eteru i ruszaj na Pustkowia Chaosu, aby szukać chwały i potęgi!

Chaos jest w Tobie!


Cechy produktu:

Cykl: Warhammer FRP
Liczba stron: 300 (czarno-białe)
Oprawa: miękka
Wydanie: polskie
Wydawca: Copernicus Corporation

Inne produkty z serii Warhammer FRP

Najczęściej kupowany z...

Opinie klientów

"Czym byłby Stary Świat bez wszechobecnego Chaosu ? "
Na publikację tą czekałem z niecierpliwością już od momentu pojawienia się jej w planie wydawniczym Black Industries. Przyznaję, iż to co trafiło w moje ręce niemal w 100% rekompensuje chwile irytacji związane z datą polskiego wydania.
Postaram się teraz w miarę treściwie przedstawić jak to czym chwalą się autorzy na tylniej okładce może przydać się podczas sesji.
- Mutacje - jest ich teraz takie zatrzęsienie, że szczerze wątpię by gracze natknęli się podczas swoich wędrówek na 2 identycznych mutantów. Poszczególne cechy są opisane wystarczająco szczegółowo, a co najważniejsze nie są wymyślone przez autora „na siłę”, byle było ich więcej
(dodatkowo zamieszczono tu opis tworzenia pomiotów chaosu)
- Mroczne Kulty - i tu nie mogę przyczepić się do merytorycznej wartości rozdziału, wszystko podane jest z precyzją., a przy tym uzupełnione dodatkowymi informacjami jak np. plan przykładowej świątyni pomocny w pisaniu przygody.
Każdy kult opisany jest w następujący sposób:
Najpierw ogólny opis kulty jednego z 4 bóstw chaosu, a następnie pomniejsze sekty, według następującego schematu:
+Historia
+Organizacja
+Symbol
+Cel i zamysły
+Rekrutacja
+Obrzędy
+Wykorzystanie kultu
+Statystyki kultystów
+Pomysł na przygodę związany z danym kultem
Moim zdaniem taki układ bardzo ułatwia i przyśpiesza pozyskiwanie interesujących nas informacji.
Dodatkowo MG ma do dyspozycji pokaźną ilość zasad i informacji na podstawie których stworzyć może własnych akolitów, przywódców czy też nawet całe kulty z odmienną strukturą i obrzędami.
Uzupełnieniem mogą być tu charakterystyki 4 mrocznych bogów zawarte w dalszej części podręcznika, sporządzone na najwyższym poziomie (schemat: opis, charakter, symbol, przykazania)
- Lista artefaktów Chaosu - przyznaję, że liczyłem na nieco obszerniejszą listę relikwii.. dokładnie opisane są zaledwie 3 potężne przedmioty oraz kilka magicznych ksiąg. Nie zmienia to faktu iż po lekturze tego rozdziału każdy MG będzie miał podstawy do wymyślenia własnych przedmiotów naznaczonych skazą chaosu.
- Wyczerpujące informacje dotyczące tworzenia zwierzoludzi - tu zgodzę się z autorami – rozdział jest jak najbardziej wyczerpujący i podobnie jak w przypadku mutacji rozszerza znane nam z bestiariusza zasady w sposób logiczny i rzeczowy. Otrzymujemy wystarczająca ilość dodatkowych gatunków zwierzoludzi wraz z statystykami oraz zasady miedzy innymi : pozwalające na ich modyfikacje poprzez piętna chaosu, grupowanie w stada , statystyki przywódców stada, zasady przemiany BG w zwierzoczłeka oraz alfabet runiczny którym się posługują itd.
- Kilkanaście nowych potworów zrodzonych z dotyku Chaosu - ich dokłada liczba to 18 (nie licząc wcześniej opisanych zwierzoludzi oraz smoczego ogra który pojawił się już w Bestiariuszu, a tu jest jego opis jest jedynie poszerzony) Mimo niewielkiej ilości nowych sworzeń przy każdym z nich znajdujemy notkę dotyczącą jego zastosowania w przygodzie, co dla MG staje się niezwykle przydatna informacja Osobiście najbardziej zaciekawił mnie „Rój smutków” są to … tego dowiecie się już z samego podręcznika ;p
- Opis Norski - to jedna z tych części Księgi Spaczenia, na którą czekałem z największą niecierpliwością. Cały rozdział to zaledwie 20 stron jednym to wystarczy, inni chcieli by więcej… ja zaliczam się zdecydowanie do tej drugiej grupy. W zasadzie nie ma na co narzekać wszystkie najważniejsze informacje są podane w sposób podobny do opisu Imperium w „Dziedzictwie Sigmara” jednak po przeczytaniu tego rozdziału czułem pewien niedosyt wiedzy, ale jest to tylko moje subiektywne odczucie. Do rzeczy, w rozdziale tym znajdziecie: opisy (krainy , klimatu, geografii, samych Norsemenów z uwzględnieniem ich pochodzenia, stosunku do Starego Świata, podziałów w społeczeństwie, zwyczajów (także bojowych), budowy osad, języka religii itd.
Dodatkowy podrozdział poświęcony został prowadzeniu kampanii na terenie Norski oraz nowym klasom postaci (Grabieżca, Korsarz, Skald, Wielorybnik, Woj, Wróżbita, Handlarz niewolnikami, Obszarnik, Wódź, Vitki )
Klasy te tworzą BARDZO zadowalające uzupełnienie Księgi Zasad.
- Szczegółowy opis barbarzyńskich plemion wyznających Bogów Chaosu - informacje zawarte w tym rozdziale podzielone są w sposób podobny do tych w opisie społeczności Norski. Poczytać możemy o Kurganach, Hungach, Krasnoludach Chaosu oraz Mrocznych Elfach ( z treści ich opisu wnioskuję iż szerzej opisane będą w osobnym suplemencie traktującym o rasie Elfów) łącznie 14 stron, wystarczająco poszerzających naszą wiedze o poruszanym temacie.
- Obszerne zasady umożliwiające odgrywanie roli kultystów Chaosu - wyjątkowo zajmująca i przydatna część dla każdego BG który pragnie stąpać ścieżką chaosu !
Kilka interesujących profesji (m.in. Złowróż, Wybraniec Chaosu, Duszołap - łącznie 9)
Oraz co ciekawe Nagrody Chaosu przyznawane przez mroczne bóstwa swym najwierniejszym sługusom - jest w czym wybierać (niemal 14 stron) !
- Ponad 100 naznaczonych przez Chaos broni oraz wiele innych przeklętych przedmiotów -
Nazwa rozdziału mówi sama za siebie – Zbrojownia Chaosu.
Autorzy oddali w nasze ręce pokaźny wachlarz splugawionych przedmiotów i broni, które powinny zaspokoić „piekielne rządze” najbardziej wymagających graczy.
Wszystko to uzupełnia tabela umożliwiająca modyfikacje oraz tworzenie własnych mrocznych artefaktów (dla każdego z 4 mrocznych bóstw sporządzono osobną tabelę)
- Rozszerzone Tradycje Chaosu dla Czarnych Magistrów, Rozszerzone tabele efektów ubocznych dla guślarzy i wiedźm praktykujących magię czarnoksięską - te dwa rozdziały pozwolę sobie rozpisać w punktach:
- dokładny opis magii czarnoksięskiej (uzupełniony licznymi tekstami „źródłowymi”)
- opis mar i widziadeł (wyjątkowo ciekawy aspekt chaosu)
- wiele nowych efektów ubocznych korzystania z wiatru Dhar
- nowe czary podzielone na domeny mrocznych bogów
- TWORZENIE ORAZ RYTUAŁ PRZYZYWANIE DEMONA !! (już czuję dreszczyk emocji gdy mag w naszej drużynie zechce parać się ta sztuką) kawał dobrej roboty !!
- zasady tworzenia oraz przyzywania chowańca
- Pełne charakterystyki dobrze znanych demonów – kolejny rozdział który wertowałem z wzmożoną przyjemnością – kompendium wiedzy o demonicznych bestiach uporządkowane w 4 grupy m.in. Moloch, Krwiopuszcz, Nurgling, Siewca Zarazy, Rumak Slaanesha, Demonetka, Dysk Tzeentcha itd.
Dodatkowo osobny podrozdział opisuje najpotężniejszych z demonów - Władców Chaosu.
- Nowe zarazy i choroby umysłu -
m.in. sześć plag nurglowych, kilka nowych chorób umysłu oraz zasady leczenia mutacji i chorób (nie rozpisuję się zbytnio gdyż są to czyste informacje nie mające ni wad, ni specjalnych walorów, jednakże znacząco urozmaicające rozgrywkę)

Prócz tego w publikacji tej znajdziecie:
- dokładne i ciekawe teksty dotyczące obrony imperium przed chaosem (egzorcyści, łowcy czarownic oraz 2 nowe klasy – rycerze pantery oraz zakapturzeni bracia)
- opis pustkowi chaosu, a w tym monolity mrocznych bogów, burze zmian pogody, osobliwości krajobrazu
- jako dodatek na końcu podręcznika umieszczono „tekst źródłowy” Natura Chaosu oraz rozszerzoną do granic możliwości tabelę Przekleństw Tzeentcha

Poza wyżej opisanymi aspektami cała publikacja usiana jest masą pomysłów na przygodę, a każdy z wyżej wymienionych rozdziałów opatrzony jest zawsze rozbudowanym wstępem, który zazwyczaj przedstawia historie omawianego w nim tematu Do tego dochodzą 2 pierwsze rozdziały „Chaos w Starym Świecie” (historia chaosu, jego wpływy, wojny itd.) i „Wyklęci i potępieni” (jak mieszkańcy Imperium żyją obok chaosu oraz jaki ma on na nich wpływ)

Podsumowując „Księga Spaczenia” jest podręcznikiem na najwyższym poziomie, wszystkie pomniejsze wady bledną pod naporem masy rzetelnych informacji, przydatnych zarówno Mistrzowi Gry jak i Graczom.
Jeśli po przeczytaniu mojej recenzji nadal zastanawiasz się nad kupnem podręcznika, pomyśl czym byłby Stary Świat bez wszechobecnego Chaosu, bez ostrza nieustannie wiszącego w powietrzu, bez odoru zarazy i nędzy ziejącego z mrocznych zakątków miast Imperium .. ? Pamiętaj jednak CHAOS JEST W TOBIE - zawsze musisz być przygotowany na jego zew…
Drogi Mistrzu Gry, nie wahaj się przed zgłębieniem tajemnej wiedzy zawartej w tej księdze, jednakże pamiętaj, gdy ujrzysz spojrzenia swych graczy pełne obłędu … wtedy nie mów, że Cię nie ostrzegałem …


(PS. W stosunku do angielskiego wydanie razi mnie jedynie dobór czcionki we wstępie..
Sami spójrzcie, czy nie traci on przez to swojego klimatu ?
ver ENG - http://img404.imageshack.us/img404/930/engos4.jpg
ver PL - http://img211.imageshack.us/img211/553/plin0.jpg (zdjęcie wykonane aparatem z komórki stąd słaba jakość)

Opinia dodana przez Adam S. dnia 2007-07-05 18:14:29
Czy powyższa opinia była dla Ciebie przydatna? TAK NIE
8 z 10 osób uznało tę opinię za przydatną.
Opinia
jak przeczytałem ta recenzie to odrazu pomyślałem żeby ja kupić.
Ciekawe kto to wymyślił ale wpadł na dobry pomysł by umieśćic w jednej ksziendze tyle informacji.
Ta księga opowiada o fantastycznym świecie i o chaosie.
Moim zdaniem " NIE MA POCO CZEKAĆ KUP TO JUZ TERAZ "
Opinia dodana przez szymon s. dnia 2007-07-05 19:19:02
Czy powyższa opinia była dla Ciebie przydatna? TAK NIE
2 z 3 osób uznało tę opinię za przydatną.
Coś świetnego
Naprawdę dobry dodatek, zwłaszcza w temacie tworzenia przygody w Norsce lub z motywem różnych kultów :D
Opinia dodana przez Łukasz S. dnia 2017-03-13 17:35:23
Czy powyższa opinia była dla Ciebie przydatna? TAK NIE
Wspaniałe!
Świetny podręcznik, wspaniała pomoc dla Mistrza Gry! Polecam z czystym sercem!
Opinia dodana przez Daniel G. dnia 2015-02-23 22:50:22
Czy powyższa opinia była dla Ciebie przydatna? TAK NIE
Świetna pozycja
Obszerny katalog mutacji, nowe profesje, opis północnych krain, a przede wszystkim czary. W końcu czarnoksiężnicy mogą być wyzwaniem dla graczy, bo każdy z bogów dysponuje teraz własną tradycją. Bardzo ciekawie prezentują się także przeklęte przedmioty.

W skrócie, jeśli Chaos stanowi ważny element na Twoich sesjach, musisz mieć ten podręcznik:)
Opinia dodana przez Jan P. dnia 2011-08-18 20:05:14
Czy powyższa opinia była dla Ciebie przydatna? TAK NIE
Kapitalne
Wspaniały dodatek. Gorąco polecam. Obojętnie czy zapiekłym wrogom Chaosu czy tym co przeszli na "drugą stronę"
Opinia dodana przez Maciej Z. dnia 2007-07-10 11:33:38
Czy powyższa opinia była dla Ciebie przydatna? TAK NIE
1 z 2 osób uznało tę opinię za przydatną.
Wkońcu zbiór informacji o Chaosie w jednym tomie
Rewelacje :) Połączona z własną pasją prowadzenia dwóch drużyn w tym samym czasie z dwoma MG ( imperium kontra chaos ) zawsze ułatwia :) Domyślam się, że produkt będzie wart zakupienia w najbliższym czasie, informacje o bóstwach Chaosu, o lokalizacjach i o tworzeniu własnych kultów brzmi bardzo zachęcająco.
Opinia dodana przez Michał M. dnia 2007-06-21 00:55:40
Czy powyższa opinia była dla Ciebie przydatna? TAK NIE
1 z 5 osób uznało tę opinię za przydatną.

Dodaj swoją opinię




12345


Aby dodawać opinie musisz mieć konto w naszym sklepie.
Nie masz konta? Zarejestruj się.
Szukaj
Kategorie
PROMOCJE

» Przedsprzedaże


» Sezonowy opad cenowy

Newsletter
Chcesz otrzymywać informacje o nowych grach i promocjach w naszym sklepie (a przy okazji zgarnąć kod rabatowy)? Subskrybuj newsletter Replikatora!

Adres e-mail:

Twoje imię:

KONIECZNIE SPRAWDŹ

 

Kolekcjoner Kości - nasz program rabatowy

 

Znajdź nas na Facebooku

 

Kontakt
Masz jakieś pytania? Potrzebujesz pomocy przy wyborze produktów? Chciałbyś, abyśmy sprowadzili dla Ciebie coś, czego nie ma w naszej ofercie podstawowej? Skontaktuj się z nami mailowo:

sklep@replikator.pl

lub telefonicznie (w godz 11-18 ):

Adam: 501-388-916

NASI PARTNERZY

Polter.pl


Radio Kampus 97,1 FM


FilmyFantastyczne.pl


Kliknij i dowiesz się o nich więcej!



I-SZOP.pl - wyszukiwarka gier planszowych, porównywarka cen, gry planszowe, RPG, karciane, kolekcjonerskie, figurkowe i bitewne, opinie, recenzje

 

Skąpiec.pl - Kupuj najtaniej!

Legenda:
Polecamy! - Polecamy
Wysyłamy w ciągu 24 godzin. - Wysyłamy w ciągu 24 godzin

Nasze paczki dostarczają:
Sprawdź opinie o nas na CENEO
Akceptujemy karty płatnicze
Sklep z grami > Gry RPG > Warhammer 2 ed. > Warhammer FRP: Księga Spaczenia