Neuroshima: Ruiny
Ruiny to 16 dodatek w serii Neuroshimy - jego tematem są opuszczone budowle i wszystko co się z nimi łączy.
Podręcznik został niejako podzielony na trzy części. Pierwsza dotyczy bohaterów – gracze znajdą tam nowe miejsca pochodzenia i kilka słów o profesjach osób żyjących z grzebania w ruinach. Następna dotyczy eksploracji i przeszukiwaniu gruzów świata, zawiera również narzędzie do generowania scenerii do przygód w ruinach, ostatnia zaś mówi o możliwościach mechanicznych, jakie niosą za sobą ruiny i echa przeszłości.
W podręczniku:
- Wyprawa w ruiny: (...) Gdy wjeżdżasz do osady, masz przed sobą zamieszkane ruiny. Gdy czujesz się dumnym mieszkańcem metropolii – wciąż otacza cię bezmiar ruin. Gdy ruszasz w drogę, często nawet na moment nie tracisz ich z oczu. Kryjesz się w nich, gdy potrzebujesz schronienia. Szukasz tu pożywienia, odzienia i sprzętu. Przygotowujesz zasadzki i polujesz. Prowadzisz interesy i odpoczywasz. Całe nasze życie to ruiny. A gdy wreszcie przestaną być dla nas łaskawe, staną się naszym cmentarzem.
- Nowe Pochodzenia z ruin: (...) Podobno tych biedaków, uciekinierów z Tobb's Motel rozpoznasz na kilometr. Przez ponad dwadzieścia lat byli więzieni przez psychopatę. Zostało to z nimi na zawsze. Pierwsze, co się podobno rzuca w oczy to blizny.
- Nowa Profesja: Przepatrywacz: (...) Rzecz w tym, że robota Przepatrywacza, oprócz tego, że jest dość niebezpieczna, jest też cholernie, ale to cholernie wciągająca. Odwiedzasz miejsca, do których przeciętny zjadacz starych puszek wojskowych nie ma dostępu. Wciskasz się do pomieszczeń, miejsc, w których nie stanęła żywa stopa od kilkudziesięciu lat.
- Księga Szczura: (...) Lubię swoje życie. Każdy Szczur lubi to, co robi. Wielu ludzi patrzy na nas, patrzy jak żyjemy i myśli sobie, że to rozpaczliwa egzystencja, łażenie w biedzie, w brudzie, w samotności. Gówno wiedzą o życiu Szczura.
- GLIZDA czyli księga poszukiwacza: (...) Jeden gada z napotkanym łowcą, drugi reperuje wóz, a ty właśnie pomyślałeś, jakim zarąbistym pomysłem byłoby pójść i przetrzepać jakiś trudniej dostępny, zasypany gruzem budynek. Wszystko przecież wskazuje na to, że tam będzie coś, po co nie pofatygował się dotąd żaden przybłęda. I znów: deklarujesz, dostajesz zielone światło od MG i nie zawracając mu głowy, samemu sprawdzasz w GLIZDZIE, co z tego wyszło. Właśnie po to dostajesz do ręki GLIZDĘ. Przydatna zabawka, co nie?
- Zdobywaj wiedzę z przedwojennych źródeł: (...) Efektem przeczytania książki jest zdobyta wiedza, zapisywana na karcie postaci jako Wiedza Książkowa. Wiedza Książkowa będzie dawać bohaterowi ułatwienia do Umiejętności testowanych ze Sprytem.
- Walka w ruinach: (...) Zaczęło się. Przeciwnik jest tam, gdzie ma być. Rozgrywacie standardową walkę z segmentami, procentami i rzutami na trafienie. Tyle tylko, że ty masz przewagę – Manewry.
- Jak rozpada się świat?: (...) A woda jest dla miasta jak kwas dla ciała. Kiedyś trzymana w ryzach, teraz powolutku, ale odpowiednio skutecznie do jego skali rozkłada go – i nie ma przed nią ratunku. Wszędzie dotrze, a gdzie dotrze, tam niesie korozję, tam daje życie roślinom, tam drąży mury i kruszy skały czy beton.
- Zagrożenia w ruinach: (...) Gracze wdrapują się na dach jakiegoś budynku, po kilkunastu krokach osuwa się jakiś fragment i wraz z dachówkami, blachą gracze lecą w dół; albo są w jakimś budynku, niby parter, niby zwykła łazienka, ale nie, kafelki na podłodze zaczynają trzeszczeć i sru, wanna, kibel, gracze, wszystko leci w dół, do piwnic.
Wideo do produktu:
Cechy produktu:
Cykl: | Neuroshima |
Liczba stron: | 128 |
Oprawa: | miękka |
Rok wydania: | 2010 |
Wydanie: | polskie |
Wydawca: | Portal |
Inne produkty z serii Neuroshima
Najczęściej kupowany z...
Opinie klientów
Świetny dodatek
Dodatek naprawdę świetny, czuć klimat ruin gdy czyta się kolejne strony podręcznika. GLIZDA bardzo ułatwi nie jedną sesję. Bardzo ciekawy system walk w budynkach, losowe zdarzenia. Ogólnie polecam dla wszystkich, i dla graczy i dla MG bo warto
Opinia dodana przez Łukasz F. dnia 2010-03-03 19:15:08
1 z 1 osób uznało tę opinię za przydatną.
Ten dodatek powiniem byc pierwszy!
Moim zdaniem jest to najlepszy dodatek do Neuroshimy! Jest w niej sporo informacji, które pomogą mi urozmaicić sesję...
Opinia dodana przez Łukasz B. dnia 2011-03-06 11:12:19
Jak dla mnie zaj...
Jak dla mnie zajmują #1 miejsce wśród sklepów online. Kupiłem całą serie Neuroshimy wykorzystując 10% rabatu z Kompanii Graczy Cenegii i to w pierwszych zakupach, jak by tego było mało, wysyłka była za free kurierem :D szczerze POLECAM
Opinia dodana przez Tomasz F. dnia 2010-09-05 15:32:24
Naprawdę warto
Ciekawa książka trzymająca poziom post-apokaliptyczny, jak na zbiór opowiadań do gry RPG to konieczny must-have dla fana Neuro a i bardzo ciekawa pozycja dla fanów postapo w ogóle :]
Replikator spisał się na medal.
Replikator spisał się na medal.
Opinia dodana przez Tomasz S. dnia 2010-02-24 21:09:21
Dodaj swoją opinię
Aby dodawać opinie musisz mieć konto w naszym sklepie.Nie masz konta? Zarejestruj się.